Mini LED -TV: Samsungin markkinaosuus on vähentynyt huomattavasti, ja kiinalaiset yritykset ovat kehittyviä
Vuonna 2023 Samsung Electronicsin markkinaosuus MINI -LED -TV -markkinoilla väheni merkittävästi, kun taas kiinalaiset yritykset, kuten Hisense ja TCL, kasvattivat heidän myyntiään ja kiinni aktiivisesti.Korean yritykset keskittyvät orgaanisiin valoa säteileviin diodeihin (OLEDS), kun taas kiinalaiset yritykset ovat johtavassa asemassa mini LEDissä, jonka odotetaan tehostavan kilpailua huippuluokan televisiomarkkinoilla.
Näytön toimitusketjun konsulttien (DSCC) äskettäin julkaisemien tietojen mukaan Samsung Electronicsilla on tämän vuoden kolmannesta neljänneksestä 39%: n markkinaosuus globaaleilla MINI LED -TV -markkinoilla.Kiinalaiset yritykset Herense (27%) ja TCL (26%) seurasivat tiiviisti takana.Sony (4%) ja LG -elektroniikka (1%) sijoittuvat vastaavasti neljänneksi ja viides.
Viime vuoteen saakka Samsung Electronics hallitsi markkinoita Neo QLE: llä, ja osuus oli yli 70%.Lähetyksen määrän 26%: n vähentymisen vuoksi viime vuoteen verrattuna sen markkinaosuus on kuitenkin vähentynyt merkittävästi tänä vuonna.Tänä aikana Hrenense ja TCL kasvattivat merkittävästi markkinaosuuttaan lisäämällä merkittävästi lähetysten määrää.Henense Mini-LED-televisioiden lähetysmäärä on kasvanut vain 18 kertaa vuodessa, kun taas TCL: n lähetysmäärä on kasvanut 112% edellisvuodesta.
Kiinalaisten yritysten nousu on seurausta LCD -paneelimarkkinoiden hallitsemisesta.Viimeisen 3-4 vuoden aikana, kun MINI LED -markkinat kehittyvät, MINI LED -komponenttien toimitusketju on perustettu China: lle, mikä vahvistaa Kiinan television hintaetua.TCL on näytön tytäryhtiönsä Huaxing Optoelektronics -sovelluksen kautta onnistuneesti integroidut kokonaiset tuotteet ja näytöt varmistaen LCD -paneelien vakaan toimituksen.
Kiinalaisten yritysten odotetaan hyödyntävän vakaa asemansa MINI-LED-TV-markkinoilla haastaakseen Samsungin ja LG Electronicsin hallitsevan aseman huippuluokan televisiomarkkinoilla.Kolmannella vuosineljänneksellä MINI LED-televisioiden lähetysmäärä huippuluokan markkinoilla kasvoi 26% vuoden ikäisenä 905000 yksikköön, mikä oli tiiviisti OLED-televisioiden (1,36 miljoonaa yksikköä).DSCC-analyysin mukaan "huippuluokan televisiomarkkinoilla mini-LED-tuotelinjasta on tullut kilpailija OLED-televisioille".
Rajoitetun huippuluokan markkinoiden johtama MINI-edistys on väistämättä uhka korealaisille yrityksille.Viime vuonna TCL ylitti LG -elektroniikan ensimmäistä kertaa vuosittaisten TV -markkina -lähetysten suhteen, jotka sijoittuivat tiukasti toiseksi.Tänä vuonna Hrenense on noussut kolmannelle sijalle.Muut Etelä -Korean TV -valmistajat, kuten Samsung Electronics ja LG Electronics, suunnittelevat hyödyntääkseen teknisiä etujaan selviytyäkseen kiinalaisten yritysten hyväksymästä alhaisesta hinnasta strategiasta aiheuttamaan kilpailuun.